Amenzile din noul cod rutier, ce rezultate vor aduce

Dupa cum bine stiti sau daca nu stiti aflati acum, un nou Cod Rutier este pe cale sa se intample. Pe alocuri mai bun, pe alocuri mai rau si dur cu soferii, mai ales cu privire la penalizari si amenzi. Se incearca sa para un cod rutier drastic demn de o tara europeana.

Dar cum traim in Romania, legile de aici fie is date prost, fie nu se aplica corect, fie ambele, de cele mai multe ori. Prin urmare, noul Cod Rutier vizeaza penalizari mari pentru neacordarea de prioritate, mai ales in cazul pietonilor.

Acest lucru este de apreciat, dar atunci cand vine intr-un context al unei educatii bine facute. Inainte de ’89 se faceau in scoli ore de prevenire a accidentelor. Copii erau educati de mici cum si pe unde trebuie sa traverseze. Acum, pietonul este precum un zombi. Pur si simplu nu se uita in nici o parte, pune capu’ in pamant si se arunca in fata masinii. Ori, atentie se cere din partea tuturor participantilor la trafic, inclusiv pietoni.

Partea si mai rea o reprezinta amenzile total ireale in comparatie cu salariul mediu pe economie. O amenda pentru neacordare de prioritate este intre 1500 si 7500lei. Acest lucru, dupa parerea mea, nu va face decat sa incurajeze spaga. Nici un om zdravan la cap nu va da tot salariul pentru o amenda. Astfel se va ajunge la fel ca in anii ’90 cand un politist de la circulatie isi termina de ridicat o vila intr-o luna de zile.

Deci, in loc sa creeam un echilibru si sa dam niste legi care sa se muleze pe nivelul nostru de a fi, incercam, pe spinarea celor mici, sa parem ceea ce nu suntem. Ca sa nu mai zic ca e total aiurea sa aplici un astfel Cod Rutier pe o infrastructura care lipseste cu desavarsire.

Dupa cum bine stiti sau daca nu stiti aflati acum, un nou Cod Rutier este pe cale sa se intample. Pe alocuri mai bun, pe alocuri mai rau si dur cu soferii, mai ales cu privire la penalizari si amenzi. Se incearca sa para un cod rutier drastic demn de o tara europeana.

Dar cum traim in Romania, legile de aici fie is date prost, fie nu se aplica corect, fie ambele, de cele mai multe ori. Prin urmare, noul Cod Rutier vizeaza penalizari mari pentru neacordarea de prioritate, mai ales in cazul pietonilor.

Acest lucru este de apreciat, dar atunci cand vine intr-un context al unei educatii bine facute. Inainte de ’89 se faceau in scoli ore de prevenire a accidentelor. Copii erau educati de mici cum si pe unde trebuie sa traverseze. Acum, pietonul este precum un zombi. Pur si simplu nu se uita in nici o parte, pune capu’ in pamant si se arunca in fata masinii. Ori, atentie se cere din partea tuturor participantilor la trafic, inclusiv pietoni.

Partea si mai rea o reprezinta amenzile total ireale in comparatie cu salariul mediu pe economie. O amenda pentru neacordare de prioritate este intre 1500 si 7500lei. Acest lucru, dupa parerea mea, nu va face decat sa incurajeze spaga. Nici un om zdravan la cap nu va da tot salariul pentru o amenda. Astfel se va ajunge la fel ca in anii ’90 cand un politist de la circulatie isi termina de ridicat o vila intr-o luna de zile.

Deci, in loc sa creeam un echilibru si sa dam niste legi care sa se muleze pe nivelul nostru de a fi, incercam, pe spinarea celor mici, sa parem ceea ce nu suntem. Ca sa nu mai zic ca e total aiurea sa aplici un astfel Cod Rutier pe o infrastructura care lipseste cu desavarsire.

Intra pe pagina noastra de Facebook
« Elicopterele romanesti si cele americane Exodul fortei de munca »

Articole pe teme similare

Comenteaza prin Facebook la acest articol:

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*