23.11.2012
Poate ca acest articol ar fi avut rost inainte de ziua de Black Friday, insa vazand statisticile acestei Vineri Negre, pot spune ca niciodata nu e prea tarziu, poate va fi util pentru viitoarele cumparaturi.
Sa incepem intai cu zona de online pentru cumparaturile de Black Friday. Este recomandat sa stim dinainte ce dorim sa cumparam intrucat nu are rost sa ne aruncam cu capul inainte deoarece riscam sa ne pierdem printre oferte si fie nu achizitionam ce ne dorim, fie facem cele mai proaste alegeri.
Dupa ce am facut lista de cumparaturi este bine sa prospectam piata cam cu cel putin 10 zile inainte de Black Friday. Prin urmare, sa analizam acele produse in ce magazine online le gasim si la ce preturi, ca la final sa restrangem cercul la un numar de 4-5 magazine.
Odata ce stim produsele dorite si de unde sa le cumparam este recomandat ca inainte cu o zi, doua de Black Friday, sa ne facem un cont pe acele magazine online si totodata sa ne abonam la Newsletter-ul lor si asta din doua simple, dar vitale motive. Primul motiv este ca avand deja contul si datele personale introduse, ne va fi mai usor sa cumparam si vom fi mai rapizi, fara a risca sa ramanem fara cumparaturi. Pe urma, cel de al doilea motiv, inscriindu-ne la Newsletter, unele magazine trimit din timp abonatilor sai ofertele ce vor urma sa apara de Black Friday, asadar vom sti daca produsele dorite se vor regasi sau nu in oferta magazinului respectiv.
Pe langa toate acestea este recomandat sa avem o conexiune la internet buna, de preferat directa, adica nu prin wireless intrucat acesta reduce viteza internetului, sa fim relativ odihniti si calmi. Iar cu aproximativ 10 minute inainte de inceperea zilei de Black Friday, sa ne autentificam pe conturile magazinelor online din lista facuta atenterior si cand si cand sa dam un Refresh, astfel vom reusi sa prindem printre primii ofertele.
Bineinteles ca multi dintre noi au servici, de aceea este bine, daca va permite timpul, sa dormiti cam de pe la 9 seara pana la 3-4 dimineata si apoi o cafeluta si spor la cumparat.
Pe langa mediul online este si cel offline, anume viata reala. Aici situatia poate fi una mult mai dura, iar strategia mai dificila, insa sunt unele puncte comune ce se pot aplica si aici.
Aveti lista de cumparaturi gata facuta, restrangeti numarul de magazine comparativ cu ceea ce doriti sa cumparati, vizitati acele magazin cu cateva zile inainte sa comparati preturile dinainte de Black Friday, sa stiti exact cam pe unde este zona produselor, ca atunci cand veniti in Vinerea cea Neagra, sa cunoasteti exact drumul fara sa va pierdeti prin multime si oferte. Si nu in ultimul rand fiti civilizati!
Sper sa va fie de folos pe viitor acest mic indrumar al cumparatorului de Black Friday, sincer este o strategie personala care pot spune ca a functionat. 😉